Gebruikers verwijderen

Bijvoorbeeld zodra een medewerker uit dienst gaat is het niet wenselijk dat hij of zij nog langer toegang heeft tot Kwibuss. Je kan het gebruikersaccount op dat moment uit Kwibuss verwijderen. 

Wat wordt er verwijderd?

Alleen het gebruikersprofiel en de toegang tot Kwibuss voor deze gebruiker worden verwijderd.
Al het andere blijft bewaard: bijvoorbeeld Reacties bij Berichten, gemaakte meldingen in Meldpunt, opmerkingen bij Documenten blijven samen met de naam van de gebruiker altijd bestaan. 

Door wie? 

Gebruiker-beheerders hebben de mogelijkheid om gebruikers te verwijderen. 

Hoe ga je te werk? 

1. Ga naar het gebruikersprofiel dat je wilt verwijderen. 
Aan de rechterkant zie je een prullenbak, klik erop. 

iedereen_gebruiker_trash1.png

2. De waarschuwing die daarna volgt geeft een samenvatting en vraagt om extra bevestiging bij het verwijderen van deze gebruiker. Klik op "Annuleren" om terug te gaan naar het gebruikersprofiel. Klik op "Gebruiker verwijderen" om de gebruiker te verwijderen. 

iedereen_gebruiker_trash2.png

3. Na het verwijderen van de gebruiker wordt je doorgestuurd naar het overzicht met alle mensen. Bovenaan zie je de bevestiging dat de gebruiker verwijderd is. 

iedereen_gebruiker_trash3.png

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

9 Opmerkingen

  • 0
    Avatar
    Melanie de Lange

    Beste Helpdesk,
    Wanneer je een gebruiker hebt verwijderd, kunnen de gebruikers dan nooit een nieuw account aanmaken. Dit omdat ze destijds een activeringsmail hebben ontvangen en kunnen zij deze niet weer op nieuw gebruiken? 

    met vriendelijke groet,
    Melanie

  • 0
    Avatar
    Thijs Weenk

    Hallo Melanie, ik lees twee vragen in je bericht: 

    1. Kan de activatiemail die de eerste keer (destijds) is verstuurd nog gebruikt worden? 
    Nee. Een activatiemail wordt ongeldig zodra het bijbehorende account wordt geactiveerd. Een activatiemail is maar één keer te gebruiken. 

    2. Kan ik verwijderde gebruikers opnieuw uitnodigen op een mailadres dat de eerste keer al is gebruikt?
    Ja, dat kan. Zodra een gebruiker verwijderd wordt, komt ook het bijbehorende mailadres weer beschikbaar in Kwibuss. Op dat mailadres kun je dus opnieuw iemand uitnodigen. Een gebruiker ontvangt dan een nieuwe activatiemail waarmee een nieuw account geactiveerd kan worden. 

  • 0
    Avatar
    Melanie de Lange

    Beste Thijs,

    Toch heb ik nog een vraagje over het verwijderen van gebruikers.

    Wat als ik iemand uitgenodigd heb voor Kwibuss, dus een activeringsmail heb gestuurd, maar deze medewerker heeft nog niet een account aangemaakt en deze medewerker gaat uit dienst. Kan ik er dan toch voor zorgen dat zij die activeringsmail niet als nog kan gebruiken. Dus dat die persoon na zijn/haar uit dienst toch de activeringsmail gaat activeren.

    Ik verneem graag van jou.

    met vriendelijke groet,
    Melanie

     

  • 0
    Avatar
    Thijs Weenk

    Hallo Melanie, scherpe vraag en een terecht punt dat je aanstipt. We hebben hiervoor een oplossing in de planning. Ik breng je ervan op de hoogte zodra je hierover kan beschikken! 

  • 0
    Avatar
    Melanie de Lange

    Beste Thijs,

     

    Heb je misschien al een reactie op jouw laatste opmerking van 21-02-2013.

    Ik verneem graag van jou.

     

    met vriendeijke groet,

    Melanie

  • 0
    Avatar
    Thijs Weenk

    Hi Melanie, nog geen nieuws hierover, maar we hebben dit nog steeds in het vizier :-) 

  • 0
    Avatar
    Melanie de Lange

    Beste Thijs,

    Kun je m.b.t. bovenstaande aanvraag de stand van zaken doorgeven.

    Bij voorbaat dank voor je reactie.

    groeten Melanie

  • 0
    Avatar
    Stefanie Mannaert

    Beste Thijs,

    Ik heb net Jaap gesproken over hetzelfde punt als hierboven. Kun je me de stand van zaken doorgeven? Wij zitten met hetzelfde punt.

  • 0
    Avatar
    Thijs Weenk

    Hi Stefanie, ik vermoed dat je doelt op het overzicht van de uitstaande uitnodigingen en de mogelijkheid om daaruit e-mailadressen te verwijderen. Klopt dat? Zoja: dit overzicht is nu al te vinden onder het kopje "Iedereen > Uitnodigingen". De mogelijkheid tot verwijderen staat op de planning voor dit kwartaal. We beseffen ons dat het voor jullie een belangrijke verbetering is; zodra het is toegevoegd hoor je dat meteen van ons. 

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.
Mogelijk gemaakt door Zendesk