Uitnodigingen beheren en verwijderen

Natuurlijk is het prettig om al je collega's toegang te geven tot Kwibuss, maar het kan ook nodig zijn om gebruikers niet langer toegang tot Kwibuss te geven ofwel een uitstaande uitnodiging in te trekken. Het verwijderen van gebruikers hebben we al eerder behandeld, vanaf vandaag is het mogelijk om uitnodigingen te verwijderen. Hoe dat in z'n werk gaat lees je in dit artikel.

Voor wie?

Enkel gebruiker-beheerders, alleen zij kunnen nieuwe mensen toegang tot Kwibuss verlenen en een uitnodiging versturen.

Wat is een uitnodiging?

Nieuwe gebruikers kun je aanmaken via "Iedereen" en vervolgens "Mensen".

Schermafbeelding_2013-09-24_om_15.28.30.png

Na het doorlopen van de stappen verstuurt Kwibuss automatisch een activatiemail naar het mailadres van de nieuwe gebruiker. Deze activatiemail noemen we hier de uitnodigingsmail omdat de gebruiker wordt uitgenodigd zijn of haar activatie voor Kwibuss te doen en zo toegang te krijgen. Na activatie wordt een gebruiker zichtbaar met een openbare profielpagina onder "Mensen". Tussen het moment van verzending van de activatiemail en het moment van activatie, spreken we van een uitnodiging.

Uitnodigingen beheren; hoe werkt dat?

Als gebruiker-beheerder heb je een handig overzicht van alle uitnodgingen die je "uit" hebt staan. Dit overzicht kun je vinden onder "Iedereen" en "Uitnodigingen"

Schermafbeelding_2013-09-24_om_15.12.29.png

Vervolgens zie je het overzicht met alle uitnodigingen op alfabet gesorteerd. Vanuit dit overzicht kun je uitnodigingen opnieuw versturen ofwel verwijderen. Beide acties kun je individueel, maar ook als "batch" doen door meerdere mailadressen aan te vinken.

1. Individueel

Schermafbeelding_2013-09-24_om_15.48.02.png

Dit gaat heel snel en eenvoudig: klik gewoon op een van de knoppen achter de betreffende gebruiker en de actie wordt direct uitgevoerd. Na bijvoorbeeld het opnieuw uitnodigen, krijg je daarvan ook direct een bevestiging te zien.

Schermafbeelding_2013-09-24_om_15.50.24.png

2. Meerdere tegelijk

Schermafbeelding_2013-09-24_om_15.37.59.png

Heb je de betreffende mailadressen aangevinkt? Dan kun je nu bovenaan kiezen voor "Opnieuw uitnodigen" waarna Kwibuss een nieuwe activatiemail verstuurt of "Verwijderen" waarmee de uitnodiging ingetrokken wordt en de uitstaande activatie niet langer te gebruiken is.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.
Mogelijk gemaakt door Zendesk