Formulieren aan of uit zetten

Hoe neem je een formulier in gebruik? Of stel je ‘m buiten gebruik? We leggen uit in dit helpartikel. 

In dit artikel

Wat is Meldpunt?

Met Meldpunt kun je formulieren op één plek beheren en delen met al je medewerkers, zodat zij ze kunnen invoeren. Je ontvangt centraal alle meldingen die zijn gedaan en heb je direct inzicht in de stand van zaken op alle locaties en afdelingen. Je kunt op dit moment de volgende formulieren gebruiken: 

  • Ongevallen
  • Klachten
  • Ideeën
  • Afwijkingen
  • Klussen
  • Vermissing kind

Zo staat het standaard ingesteld

Voor organisaties die Meldpunt gebruiken sinds 1 januari 2022 zijn alle formulieren standaard geactiveerd. Alle organisaties die Meldpunt voor 1 januari 2022 al gebruikten staan alleen de ongevallen-, klachten- en ideeënformulieren aan. 

Je kunt zelf beheren welke formulieren je in gebruik neemt voor jouw organisatie.

Formulier in gebruik nemen

Ga naar Instellingen van Meldpunt door op het tandwieltje te klikken. Bij de instellingen vind je vijf tabbladen, één voor elk formulier. 

Onderaan elk tabblad zie je een checkbox: Formulier in gebruik nemen. Vink de checkbox aan en klik onderaan de pagina op "Wijzigingen bewaren". 

Formulier buiten gebruik stellen

Ga naar Instellingen van Meldpunt en klik op het tabblad van het formulier dat je buiten gebruik wilt stellen. 

Onderaan elke tab zie je een checkbox: formulier in gebruik nemen. Vink het uit en klik onderaan de pagina op "Wijzigingen bewaren". 

Heeft dit je vraag beantwoord? Dank je voor de feedback Er was een probleem bij het verzenden van je feedback. Probeer het later nog een keer.

Antwoord nog niet gevonden? Neem contact op Neem contact op